storiesbyus

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Hurt- Kapitel 8

Av Linn&Tess - 16 mars 2012 10:46

Joline´s Pov

Klockan var 22.05 Jag tog på mig mina jeans, tröjan som jag hade på mig igår. Tog en buss till tågstation. På tågstation var det massor av folk, från skrikande barn till gamla tanter. Jag stog alldeles själv på perongen, i regnet. Tåget kom och alla gick på. Jag kunde inte gå på. Hur mycket jag än ville, så stog jag som fast klistrad i backen. Skulle jag gå på? Åka ifrån alla? Någonsans? Köpenhamn? Jag vet inte ens var tåget skulle åka. Jag ville bara bort ett tag. Kanske aldrig komma tillbaka? Lämna Emil, Kevin och Sofi. Jag andades djupt och gick på tåget. Satte mig på en ledig plats och tittade ut genom fönstret. Regnet smattrade mot fönstret. En kille kom och ville ha biljetterna. "Jag har ingen biljett." Sa jag bara till han. Utan att titta på honom. Min blick var på fönstret hela tiden.  "Då åste jag be dig att gå av". Var det meningen? Att jag inte skulle åka med tåget? Jag tog mina grejer och gick av tåget. Och tåget åkte. Jag satte mig på en bänk. Mitt hår blev blött i det kalla regnet.. En kille i min ålder, satte sig bedvid mig. Ganska nära. det var mörkt. Och lampan ovanför mig lyste svagt. Jag vände inte på huvudet för att se vem det var. Jag ville inte veta. Vi satt där i regnet, länge. Tills jag reste på mig och gick där ifrån. Vet inte vart..? 


-------------------------------------------

Skumt kapitel. Haha, men asså hann inte skriva så mycket mer. =D Kommer kanske ett till idag...


LOVE LOVE


Linn&Tess :)

 
 
Ingen bild

Sandra

16 mars 2012 15:11

Men det var bra! :D

Linn&Tess

16 mars 2012 21:46

Haha, Tack! =P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn&Tess - 29 april 2012 13:28

SNÄLLA!! Personen som fortfarande kollar in här, sl äg in en komentar så vi får veta vem de är!?   Btw: Jag tror du ska fortsätta med det för vi/jag KANSKE kommer börja skriva IGEN!!! (y) <3 ...

Av Linn&Tess - 12 april 2012 15:51

Hehe, loggade in, o såg att det fortfarande finns folk som kollar ;)   Vi har slutat blogga här!!   Men jag (Linn) har en annan blogg med en kompis, där står om våra dagar vi har även börjat på en novell!   Så kika in där: http://linnowil...

Av Linn&Tess - 30 mars 2012 20:32

Rubriken talar!  Tuggar nu...    Kommer sluta blogga!  Statestiken suger, jag kommer skriva klart novellen (o massa andra) men jag kommer inte lägga ut dom, kanske börjar igen om 100000 alltså ALDRIG !   Vet inte hur Therese gör men jag s...

Av Linn&Tess - 27 mars 2012 19:43

OM NI HAR SETT VÅRAN STATESTIK SÅ ÄR DET SKRATTIRRETERANDE !   UPP TILL ER OM NI VILL LÄSA, FÖR JAG (LINN) KOMMER INTE SKRIVA FÖREN VI HAR 30 ST LÄSARE!   FÅR VI INTE DET, NE, DÅ SLUTAR JAG SKRIVA, JA, DET KAN VARA KUL ATT SKRIVA ANNARS SKUL...

Av Linn&Tess - 26 mars 2012 21:25

fÖRLÅT, FÖRLÅT, FÖRLÅT!!! Vi har inte bloggat på typ 10000 år! Linn kommer ju inte skriva (iallafall som jag uppfattat det), mycket i skolan tror jag. Ja är verkligen usel på att blogga! Mina inlägg blir inte dom bästa. Jag har sjukt dåligt sammvet...

Presentation

Heej. Vi är två glada tjejer som älskar handboll, och varandra så klart (vänner).
Här kommer vi skriva lite olika noveller.

Läs, sprid och komentera. :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards