storiesbyus

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Linn&Tess - 7 mars 2012 17:12

Jag satt på bussen och lyssnade på musik. Undra om Sofi vågar visa sig i skolan idag??

Det tog bara en kvart med bussen så jag var framme efter en liten stund. Jag var på väg mot mitt skåp när jag såg att Kevin stog vid sitt skåp (3 nr från mitt).


-Tja! Sa jag glatt till honom.

-Vad? Svarade han drygt.

-Har jag gjort någe?

-Ne, bara slagit ner våran eller ska jag säga MIN kompis och anklaga henne för massa saker! Sa han och kollade på mig.

-Va?

-Ja.

-Men hon hade ju slagit ner dig, jag gjorde det för din skull ju.

-Hon rörde mig inte, det kallas blodtrycksfall!

-Förlåt.

FAN. Varför kunde jag inte bara tro Sofi? Det är klart att hon inte skulle slå Kevin! Jag måste prata med henne. Jag gick till mitt skåp och lämmnade väskan o jackan, innan jag gick mot Sofis skåp.

Jag såg henne gå o snacka med Joline i koridoren(?), så jag började gå mot dom.

Men när Sofi fick syn på mig såg hon livrädd ut, och vände sig genast om med Joline efter sig.

Jag hade värkligen gjort bort mig nu.



Sofis POV!


Jag och Joline hade hämtat hennes So mapp och skulle gå till mitt skåp när jag fick syn på Emil. Paniken kom som en ilning längs ryggraden och jag vände mig genast om o gick där ifrån.

Jag hade gått ganska fort en bit när nån drog lite i min arm.


-Sofi! Det var Joline.

Jag vände mig om och tittade på henne.


-Det är okej! Sa hon lugnande.

-Nej! Jag kan ju inte ens se han utan att bli livrädd o dra därifrån!

-Gumman! Han är inte dum! Men han är/var korkade o dum då, men han skulle aldrig göra det igen. Jag lovar han kommer aldrig göra dig illa igen.

-Mm...


Vi gick o hämtade mina grejer innan vi gick mot klassrummet. Det var upplåst med Lasse våran So lärare hade inte kommit än, så vi gick in och satte oss på två lediga platser.

Efter en liten stund kom Kevin och satte sig bredvid mig.


-Tjena! Sa han o kramade mig lite lätt.

-Hej. Sa jag och log.

-Hej! Sa Joline o log stort.

-Hur är det? Frågade Kevin o tittade på mig.

-Det är bra.

-Säkert?

-Ja, jag lovar.

-Bra. För du vet att du har inte gjort ågot, och inget är ditt fel!

-Haha, ja jag vet, men det är bra!

-Haha, okeej. Sa han o log sitt underbara leende.


Emil kom in, men han satte sig vid ett annat bord, precis innan Lasse kom in o informerade oss om att vi skulle svara på frågorna 4-16 på sida 37-43. Som handlade om massa olika gudar. Helt ointressant om ni frågar mig.

Lektionen segade sig framm, fast jag han bli klar med alla frågor.

Jag har alltid haft det ganska lätt för mig i skolan, jag har E i 1 ämne (slöjd), C i 4 ämnen, B i 7 ämnen och A i 3 ämnen.

Jag har aldrig gillat skolan men har prioterat(?) skolan i första hand, efter familjem då.


Vi lämnade grejerna och gick mot sy slöjden som började om 5 minuter. Jag och Kevin har sy slöjd, medan Joline och Emil har trä. Slöjd är någe jag värkligen HATAR. Jag jag är usel på det också, jag har varit på gränsen till att vara underkänd i slöjd, hela högstadiet. Vi satt utanför och väntade o små pratade om lite random saker. Lektionen skulle ha börjat för 15 minuter sen men Johanna våran lärare har fortfarande inte kommit.

Efter yttligare 5 minuter kom Hasse o sa att hon var sjuk o dom inte hittat någon vikarie så vi fick håltimme. Vilket gjorde hela klassen på bättre humör.


-Sofi? Sa Kevin när vi fortfarande satt utanför slöjd salen.

-Ja?

-Kan vi typ prata lite?

-Jo, ska vi gå till fritidsgården? Jag tror att typ alla har lektion nu.

-Ja.


Vi gick till fritidsgården och som vi trott så var det nästan inga där, bara två killar från våran klass stog o spela biljard.

Vi satte oss i soffan, på tv:n visades någe gammalt Simpson avsnitt.


-Asså jag ärmledsen för det som hände. Sa han och tittade på mig.

-Det är inte ditt fel.

-Ne, fast jo.

-Nej, det är inte ditt fel Kevin.

-Mm... Men asså igår så pratade vi ju typ lite.

-Aa..?

-Och... Jag typ gillar dig. Mycket. Asså inte bara som vän. Sa han och tittade bort lite.

-Hihi, jag gillar dig med. Sa jag och kände hur jag började roda.

Han log ett stort bländande leénde.

Vi satt där o snackade lite om allt möjligt. När vi kollade på klockan så bestämnde vi att vi skulle gå o möta upp Joline o kanske Emil, om han hade någe att säga.


-Hej. Log Joline.

-Hej. Svarade vi och Emil kom gående(?) mot oss.


-Hm.. Asså Jag är ledsen. Sa han innan tårarna börja rinna på han. Jag vet inte vad jag ska säga?

-Asså, jag trode att du gjort Kevin illa, och jag ville bara "försvara" Kevin, för det första så gjorde jag det på helt fel sätt, för det andra jag borde ha lyssnat på vad du sa, och för det tredje jag borde inte tro det om en kompis.Sa han och såg helt ärlig ut.

-Det är okej. Sa jag bara.

-Emil... Det var korkat o dummt men vi har varit bästavänner sedan vi var bäbisar så jag känner dig, men om du gör det igen så kommer jag aldrig mer att prata med dig. Sa Joline och tittade på honom.

-Säger samma sak, men gör du det igen är du död. Sa Kevin sen så gjorde dom något handslag som jag inte fattade.

-Jag är värkligen ledsen. Sa Emil och tittade på mig.

-Jag litar på dom, att du är snäll men kan vara sjukt korkad. Sa jag och log.

-Får jag en kram?

-Haha. Sa jag bara innan jag kramade han.

Vi gick alla fyra till våra skåp. Alla skulle hämta sina väskor efter som vi skulle ha idrott nu. Ett ämne jag hade A i. Det är riktigt kul, och inte jätte svårt.

Jag och Joline gick till tjejernas omklädningsrum, bytte om o satte upp håret.


Vi gick ut och vi skulle tydligen spela innebandy. Ganska okej, inte jätte kul men okej. Vi vart indelade i 4 lag och sedan började spelet. Det var riktigt kul, hela klassen är så sjukt tävlings inriktade förutom tjejerna som satt på bänken o inte kunde spela för dom kunde ju inte sabba sin sminkning och det fanns inte tid att göra om den efter.


Vi duschade(?) o bytte om innan vi gick o lämnade väskorna. Vi skulle ha Spanska i 50 minuter, sen var det äntligen lunch. Jag hade inte hunnit äta nån frukost idag, för jag råkade försova mig lite, och orkade inte riktigt gå upp ur sängen.


Vi hade ett lite lättare prov, det tog ca 30 minuter, vi fick nån läxa sen fick vi sluta en stund tidigare.

Jag och Joline satte oss utanför och väntade på killarna. Dom hade tyska o fick aldrig sluta en minut för tidigt för deras jobbiga lärare.

Vi satt där o snackade lite, mest om Kevin, sedan kom dom o ci gick till matsalen.

Till min Otur så var det fisk. Jag har aldrig gillat fisk, och har inte ätit det på typ en evighet. Det är värkligen det värsta jag vet. Jag tog en potatis och en macka o satte mig. Vi snackade lite och så.


Dagen flöt på helt okej. Vi bestämnde att vi skulle dra hem till Joline.


Vi satt vid datorn en stund, snacka lite innan vi bestämnde att vi skulle kolla på nån film. Jag satt bredvid Kevin och kunde känna hans värme hela tiden.

Jag lutade huvudet mot hans axel och han la armen runt om mig, och så satt vi resten av filmen. Jag hade inte hängt med alls, jag hade bara tänkt på Kevin. Jag tror värkligen jag var kär.


-------------------------------------


Ganska kort, men inte jätte kort. Ganska tråkigt men jaja, vi har några ideér(?) Men allt kan ju inte hända i början det är ju bara 4:kapitlet. Så ge det lite tid :)


Släng in en komentar om ni vill!

Vi vill hälst ha 3 komentarer från olika IP:adresser innan nästa kapitel.

Jag (Linn) kommer inte kunna skriva i morgon, ska träffa två kompisar o plugga -.-

Men Tess kanske skriver, annars får ni ett på Fredag, som sakt det kanske kommer fler kapitel under helgen ;)


LOVE LOVE


Linn&Tess :)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Heej. Vi är två glada tjejer som älskar handboll, och varandra så klart (vänner).
Här kommer vi skriva lite olika noveller.

Läs, sprid och komentera. :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards