storiesbyus

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Linn&Tess - 4 mars 2012 17:34

Tisdag...

Jag gick igenom kvarteret till skolan med mina headset (?) i öronen. Jag lyssnade på Moa Lignell - When I Held Ya. Jag sjöng med i huvudet när refrängen kom. Det var inte långt till skolan, det tog ungefär en kvart att gå. Jag hade typ gått i tio minuter, när jag såg en kille komma ut från ett rött hus.Emil


-Hej! Ropade jag åt han.

-Tja Sofi. Sa han glatt. Ska vi gå tillsmammans fortsatte han.

-Okej! Sa jag och stängade av musiken och tog av mig headsetet (?).

-Vad lyssnade du på? Frågade han.

-Moa Lignell. Sa jag bara.

-Okej, har aldrig hört henne. Sa han.

-Vill du det? Sa jag.

-Vaddå vill du det? Sa han.

-Vill du höra henne? Sa jag och skrattade till.

-Okej. Sa han och log.


Jag satte på en låt och han började dansa en konstig dans.


-Hahahaha! Skrattade jag högt.


Emil log så han visade tänderna.


-Gillade du inte min dans? Sa han.

-Nej! Sa jag och skrattade lite till.

-Du är ju schysst (?) sa han och skrattade han med.


Vi pratade lite tills vi kom fram till skolan. Vi träffade Jolline och Kevin, som redan var där, och dagen rullade på. Det var riktigt skönt att ha några kompisar att vara med. Att inte vara den mobbade i klassen. Det var en ny start för mig, helt enkelt.

Slutat skolan

-Ska du hänga med till Kevin? Frågade Jolline mig.

-Snälla!!! Sa Kevin och Emil i kör.

-Okej! Sa jag utan att fundera. Klart jag ville förja med.

-Schysst (?)!


Hemma hos Kevin

-Aa, här bor jag. Sa Kevin och pekade på ett gult hus.

-Okej! Sa jag och vi gick in.


Alla kasstade av sig skoran och likaså jackorna. Vi gick in i vardagsrummet och Emil satte på tv:en. Jag kollade på klockan den var 16.23, vi hade slutat 4 idag. Ganske sent enligt mig.


-Ska vi kolla på film? Sa Kevin och log sitt stora leénde.

-Okej! Sa alla.


Kevin satte på en film som jag redan sett men jag sa ingenting. Filmen var riktigt lång 2 timmar och 21 minuter. Vi kollade på hela och satte på en till film till som var ungefär lika lång. Klockan hade blivigt 23.04


-Jag går upp! Sa Kevin och gick upp ur soffan. Hänger du med Sofi? Fortsatte han.

Jag kollade förvånat på honom.

-Varför jag? Sa jag, kanske lite drygt.

-Aa, skulle vilja prata med dig.

-Okej! Jag gick upp ur soffan och följde med honom.


Vi gick upp för en lång trappa och in i ett stort rum. Ganska snyggt och prydligt. Väl städat och inte en ända sak framme.


-Vad vill du prata om? Sa jag och kollade in i hans blänkande blå ögon.

-Du är söt. Sa han bara.

-Vaa? Sa jag förvånat.

-Du är söt. Sa han.

-Okej. Sa jag. Du är också söt. Fortsatte jag.

-Tack! Sa han.

-Något annat? Sa jag ganska drygt.

-Jag gillar dig. Sa han.

-Haha! Sa jag och rodnade lite grann.

-Gillar du mig? Sa han.

-Jag vet inte. Du är ju schysst och så.  Jag hade ingen anning om vad konversationen skulle leda till.


Plötsligt ramlade han på golvet. Jag kasstade mig ner på golvet och ropade hans namn några gånger. Han svarade inte. Jag fortsatte och skakade honom. Han låg bara där medvetslös.


-Jolline? Emil? Skrek jag.


Jag hörde att dom sprang upp för trappan.


-Vad har du gjort? Sa Jolline och kollade på mig.

-Jag har inte gjort någe! Han bara föll ihop. Sa jag.

-Säkert, säg bara vad du gjort! Sa Emil.

-Jag har inte gjort något! Lägg av, vaddå tror ni att jag har gjort det här? Sa jag.

-Jaa! Det var ju bara du här. Så det måste ju vara du. Sa Emil.

-Nej! Sa jag.

-Lägg av! Säg bara vad du gjort!

-Jag har inte gjort något!

-Joo! Skrek Jolline.

-VAD HAR DU GJORT MED KEVIN??? Skrek Emil.

-INGET!! VI MÅSTE HJÄLPA HONOM!! Skrek jag.

-VAD HAR DU GJORT MED KEVIN?? Skrek Emil igen och sparkade mig i magen.

-VAD HÅLLER DU PÅ MED!?!?! Skrek jag och hållde mig för magen.


Han började slå mig med sina knytnävar i ansiktet, jag började blöda närblod, och min läpp hade sräckt sig.


-JAG TRODE DU VAR VÅRAN VÄN!!! Skrek han.


Han fortsatte att slå och spraka mig tills jag låg på golvet. Jag hade ont överallt och jag grät. Sen blev det svart.


---------------------------------

Ganska tråkigt kapitel. :( Kommer kanske  ett kapitel till idag. Men hoppas ni tycker att novellen är okej hitills.


Love Love


Linn&Tess :)





 


Av Linn&Tess - 4 mars 2012 09:55

Jag gick in i klassrummet. Det var kanske 20? elever där, alltså antagligen typ hela min klass.

Jag kollade efter en ledig plats, jag så en längst bak så jag gick dit och satte mig. Jag kladdade lite i ett collegeblock.


-Hej! Du är Sofi va? Sa en glad röst. Jag vred lite på huvudet och såg en tjej med kort blont hår, ganska söt.

-Hej. Ja, det är jag. Sa jag och skrattade lite löst.

-Hehe, jag heter Joline. Sa hon och log.

Jag log lite.


-Kan jag sätta mig här? Sa hon.

-Ja. Absolut. Svarade jag med ett leénde på läpparna. Det här kanske kunde bli en ny start. Det kanske inte var så illa att flytta iallefall. Ingen hade ju vart sjukt korkad och börjat dömma mig, ingen hade slängt ur sig massa komentarer om hur jag såg ut. Och jag hade till och med träffat en snäll och trevlig person här. Det kanske skulle bli ett ganska bra år iallefall.


-Så, du har nyss flyttat hit? Frågade hon och log.

-Japp! Jag flyttade hit för 4 dagar sedan.

-Okej. Vad kul! Ska jag "visa" dig runt lite här sedan så du har lite koll på vart allt ligger?

-Ja, det vore snällt.

-Bra! Men då ses vi på lunchen också.

-Ja.

Efter det kom våran lärare in, Anna-Lena tror jag att hon hette. Hon hade genom gång för ett arbete vi skulle göra om FN. Efter 10 minuter öppnades dörren och 2 killar kom in.


-Förlåt att vi är sena, men vi missade bussen. Sa den ena och den andra killen nickade.

-Ni har kommit för sent flera gånger nu. Ni måste skärpa er. Kommer ni sent en gång till den här veckan, ringer jag hem! Sa Anna-Lena.

-Ja. Sa dom snabbt innan dom satte sig bredvid Joline.


-Hej! Sa hon och log mot dom.

-Heej, Joline.! Sa dom båda och log stort.

-Det är Sofi. Sa hon och tittade på mig.

Jag log lite bara.

-Heeej, Sofi. Sa ena.

-Tjohej. Sa den andra och log.

-Det är Emil och Kevin. Sa Joline och log mot mig.

-Haha, okej. Svarade jag bara.


Sedan började vi jobba med FN (igen) har redan gjort det 2 gånger.

Lektionen flöt på ganska bra, och jag vart ganska nöjd med vad jag gjort.


Vi hade bild, matte och So. Sedan hade vi lunch.

Lektionerna gick väl bra.       Jag mötte Joline vid mitt skåp men sedan kom även Emil och Kevin också.


-Är det okej, om dom äter med oss? Frågade hon.

-Ja. Sa jag.

Vi gick till matsalen och tog mat.


-Så, varför flyttade du hit? Frågade Kevin.

-Hm... Jag vet inte. Sa jag ärligt.

-Haha, okej, men berätta lite om dig och din familj.

-Hm.. Jag bor med min pappa och min storebror. Hm... Jag spelar basket ja, jag vet inte...

-Haha, okej, är dina föreldrar skilda??

-Hm.. Min mamma gick bort när jag var liten.

-Oj, jaha, förlåt.

-Nej, det är okej. Jag log lite löst.

Vi åt och pratade lite. Sedan gick vi till fritidsgårde och spelade pingis.

------------------------------------


Så första kapitlet uppe nu. Kort vi vet, men det är morgon och vi ska snart spela match, kapitel 2 kommer nog också upp idag.


LOVE LOVE


Linn&Tess :)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Heej. Vi är två glada tjejer som älskar handboll, och varandra så klart (vänner).
Här kommer vi skriva lite olika noveller.

Läs, sprid och komentera. :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards