storiesbyus

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Hurt- Kapitel 13

Av Linn&Tess - 22 mars 2012 16:06


Vi gjorde typ inget, vi kollade på några filmer, och myste.


-Du..? Började jag.

-Ja..??

-Tror du att Joline värkligen tog sitt liv? Eller var det någon som puttade henne? Eller halkade hon?? Sa jag och kände hur tårarna kom.

-Jag vet inte, älskling. Sa han och tog bort några tårar från min kind.

-Okeej. Sa jag bara.


Vi kollade på en film till jag var inte så konsentrerad, jag tänkte bara på Joline. Vad hade hänt? Hade hon värkligen tagit sitt liv? VARFÖR? Hon hade allt? Familj, vänner, kärlek, allt!


Alla frågor dödade mig innifrån.


-Kevin..? Sa jag.

-Ja, gumman?

-Jag vill veta!

-Vaddå?

-Om hon tog sitt liv.

-Ja.

-VA?

-Ja, Sofi, hon tog sitt liv. Det sista viskade han framm.

-VA?

-Ja..

-MEN DU SA JU ATT DU INTE VISSTE! Skrek jag.

-Jag vet, men jag vet att du skulle bli mera ledsen och jag klarar inte det, poisen hade hittat en lapp, där det stog en massa saker.

Tårarna rann som aldrig förr.


-Varför? Fick jag framm.

-Ingen vet.

Kevin drog in mig i hans famn och där satt jag o grät. Joline var min bästavän, finnf inte hon vill inte jag finnas.

Jag vill inte leva ett liv utan Joline. FAN! Varför? Varför? VARFÖR?!?!


-Älskling! Sa Kevin medans han strök mig över ryggen och gråt han med.

-Jag vill inte leva mitt liv utan Joline! Fick jag framm.

-Sofi! Gör inget dummt !

-Men jag vill inte!

Han sa inget, han strök mig bara över ryggen.

Det gick inte lång tid innan jag föll i en djup sömn.


Jag vaknade med Kevins arm runt min midja, jag hörde hans tunga andetag. Han sov fortfarande.


---------------------------------


Såå, det kom ett! Inte så bra, och inte långt, men jaja, det är ett kapitel!


Linn&Tess :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn&Tess - 29 april 2012 13:28

SNÄLLA!! Personen som fortfarande kollar in här, sl äg in en komentar så vi får veta vem de är!?   Btw: Jag tror du ska fortsätta med det för vi/jag KANSKE kommer börja skriva IGEN!!! (y) <3 ...

Av Linn&Tess - 12 april 2012 15:51

Hehe, loggade in, o såg att det fortfarande finns folk som kollar ;)   Vi har slutat blogga här!!   Men jag (Linn) har en annan blogg med en kompis, där står om våra dagar vi har även börjat på en novell!   Så kika in där: http://linnowil...

Av Linn&Tess - 30 mars 2012 20:32

Rubriken talar!  Tuggar nu...    Kommer sluta blogga!  Statestiken suger, jag kommer skriva klart novellen (o massa andra) men jag kommer inte lägga ut dom, kanske börjar igen om 100000 alltså ALDRIG !   Vet inte hur Therese gör men jag s...

Av Linn&Tess - 27 mars 2012 19:43

OM NI HAR SETT VÅRAN STATESTIK SÅ ÄR DET SKRATTIRRETERANDE !   UPP TILL ER OM NI VILL LÄSA, FÖR JAG (LINN) KOMMER INTE SKRIVA FÖREN VI HAR 30 ST LÄSARE!   FÅR VI INTE DET, NE, DÅ SLUTAR JAG SKRIVA, JA, DET KAN VARA KUL ATT SKRIVA ANNARS SKUL...

Av Linn&Tess - 26 mars 2012 21:25

fÖRLÅT, FÖRLÅT, FÖRLÅT!!! Vi har inte bloggat på typ 10000 år! Linn kommer ju inte skriva (iallafall som jag uppfattat det), mycket i skolan tror jag. Ja är verkligen usel på att blogga! Mina inlägg blir inte dom bästa. Jag har sjukt dåligt sammvet...

Presentation

Heej. Vi är två glada tjejer som älskar handboll, och varandra så klart (vänner).
Här kommer vi skriva lite olika noveller.

Läs, sprid och komentera. :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards