storiesbyus

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Hurt- Kapitel 10

Av Linn&Tess - 17 mars 2012 16:49

Ingen hade sätt Joline. Vi hade ringt polisen. Vi alla var oroliga...

 

Kevin och jag gick till skolan. Hand i hand såklart. Vi sa ingeting. Jag tror han var orolig för Joline. Jag kan ju inte säga själv att jag inte är orolig.


-Vi kommer hitta henne. Sa jag och kramade hans hand lite hårdare.

-Tror du?

-Såklart!

-Okej.


I skolan träffade vi Emil.


-Tja! Sa han.

-Hej! Sa Kevin och jag i kör.

-Hört någonting om Joline. Frågade Kevin.

-Nej. Sa han och lät konstig i rösten.

-Har det hänt något? Frågade jag.

-Jag är orolig. Sa han och brast ut i gråt.

-Vi är också oroliga. Mend et hjälper inte av att gråta. Sa Kevin och la sin hand på Emils axel.

Emil torkade bort tårarna.

-Du har rätt. Sa han.


Vi gick till våra skåp och tog fram matten. Skolan rullade på som vanligt. Vi pratade inte någe mer om Joline. Efter skolan gick vi hem till Emil.


Kevin och jag håll varandra i handen.. Emil gick på våran höger sida. När vi var framme vid hans hus släppte Kevin taget om min hand och kysste mig på munnen.


-Inget hångel nu! Sa Emil och log.

-Haha, kuligt. Brar för att du inte har någon brud. Sa Kevin.

-Jag klarar mig utan en "brud". Sa han och öppnade dörren.

-Kärleksparet först. Fortsatte han.

-Haha! Skrattade vi och gick in.


Vi kollade på tv, klockan var ungefär 7 när Emils mobil ringde.Han gick ut i köket och pratade lågt´, så vi hörde inte vad han sa. Men efter en stund kom han tillbaka, han grät.


-Hon är död.. Sa han bara.


--------------------------------------------

Spännande =O Ganska kort kapitel. Hoppas ni gillar novellen hitlils. =D


LOVE LOVE


Linn&Tess :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Epicwaste- Sveriges största Alternativa Konstblogg

17 mars 2012 17:09

sv: Taack så mycket söta du! :D<3

 
Ingen bild

Sandra

17 mars 2012 19:36

Den är ju asbra! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn&Tess - 29 april 2012 13:28

SNÄLLA!! Personen som fortfarande kollar in här, sl äg in en komentar så vi får veta vem de är!?   Btw: Jag tror du ska fortsätta med det för vi/jag KANSKE kommer börja skriva IGEN!!! (y) <3 ...

Av Linn&Tess - 12 april 2012 15:51

Hehe, loggade in, o såg att det fortfarande finns folk som kollar ;)   Vi har slutat blogga här!!   Men jag (Linn) har en annan blogg med en kompis, där står om våra dagar vi har även börjat på en novell!   Så kika in där: http://linnowil...

Av Linn&Tess - 30 mars 2012 20:32

Rubriken talar!  Tuggar nu...    Kommer sluta blogga!  Statestiken suger, jag kommer skriva klart novellen (o massa andra) men jag kommer inte lägga ut dom, kanske börjar igen om 100000 alltså ALDRIG !   Vet inte hur Therese gör men jag s...

Av Linn&Tess - 27 mars 2012 19:43

OM NI HAR SETT VÅRAN STATESTIK SÅ ÄR DET SKRATTIRRETERANDE !   UPP TILL ER OM NI VILL LÄSA, FÖR JAG (LINN) KOMMER INTE SKRIVA FÖREN VI HAR 30 ST LÄSARE!   FÅR VI INTE DET, NE, DÅ SLUTAR JAG SKRIVA, JA, DET KAN VARA KUL ATT SKRIVA ANNARS SKUL...

Av Linn&Tess - 26 mars 2012 21:25

fÖRLÅT, FÖRLÅT, FÖRLÅT!!! Vi har inte bloggat på typ 10000 år! Linn kommer ju inte skriva (iallafall som jag uppfattat det), mycket i skolan tror jag. Ja är verkligen usel på att blogga! Mina inlägg blir inte dom bästa. Jag har sjukt dåligt sammvet...

Presentation

Heej. Vi är två glada tjejer som älskar handboll, och varandra så klart (vänner).
Här kommer vi skriva lite olika noveller.

Läs, sprid och komentera. :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards