storiesbyus

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Hurt- Kapitel 2

Av Linn&Tess - 4 mars 2012 17:34

Tisdag...

Jag gick igenom kvarteret till skolan med mina headset (?) i öronen. Jag lyssnade på Moa Lignell - When I Held Ya. Jag sjöng med i huvudet när refrängen kom. Det var inte långt till skolan, det tog ungefär en kvart att gå. Jag hade typ gått i tio minuter, när jag såg en kille komma ut från ett rött hus.Emil


-Hej! Ropade jag åt han.

-Tja Sofi. Sa han glatt. Ska vi gå tillsmammans fortsatte han.

-Okej! Sa jag och stängade av musiken och tog av mig headsetet (?).

-Vad lyssnade du på? Frågade han.

-Moa Lignell. Sa jag bara.

-Okej, har aldrig hört henne. Sa han.

-Vill du det? Sa jag.

-Vaddå vill du det? Sa han.

-Vill du höra henne? Sa jag och skrattade till.

-Okej. Sa han och log.


Jag satte på en låt och han började dansa en konstig dans.


-Hahahaha! Skrattade jag högt.


Emil log så han visade tänderna.


-Gillade du inte min dans? Sa han.

-Nej! Sa jag och skrattade lite till.

-Du är ju schysst (?) sa han och skrattade han med.


Vi pratade lite tills vi kom fram till skolan. Vi träffade Jolline och Kevin, som redan var där, och dagen rullade på. Det var riktigt skönt att ha några kompisar att vara med. Att inte vara den mobbade i klassen. Det var en ny start för mig, helt enkelt.

Slutat skolan

-Ska du hänga med till Kevin? Frågade Jolline mig.

-Snälla!!! Sa Kevin och Emil i kör.

-Okej! Sa jag utan att fundera. Klart jag ville förja med.

-Schysst (?)!


Hemma hos Kevin

-Aa, här bor jag. Sa Kevin och pekade på ett gult hus.

-Okej! Sa jag och vi gick in.


Alla kasstade av sig skoran och likaså jackorna. Vi gick in i vardagsrummet och Emil satte på tv:en. Jag kollade på klockan den var 16.23, vi hade slutat 4 idag. Ganske sent enligt mig.


-Ska vi kolla på film? Sa Kevin och log sitt stora leénde.

-Okej! Sa alla.


Kevin satte på en film som jag redan sett men jag sa ingenting. Filmen var riktigt lång 2 timmar och 21 minuter. Vi kollade på hela och satte på en till film till som var ungefär lika lång. Klockan hade blivigt 23.04


-Jag går upp! Sa Kevin och gick upp ur soffan. Hänger du med Sofi? Fortsatte han.

Jag kollade förvånat på honom.

-Varför jag? Sa jag, kanske lite drygt.

-Aa, skulle vilja prata med dig.

-Okej! Jag gick upp ur soffan och följde med honom.


Vi gick upp för en lång trappa och in i ett stort rum. Ganska snyggt och prydligt. Väl städat och inte en ända sak framme.


-Vad vill du prata om? Sa jag och kollade in i hans blänkande blå ögon.

-Du är söt. Sa han bara.

-Vaa? Sa jag förvånat.

-Du är söt. Sa han.

-Okej. Sa jag. Du är också söt. Fortsatte jag.

-Tack! Sa han.

-Något annat? Sa jag ganska drygt.

-Jag gillar dig. Sa han.

-Haha! Sa jag och rodnade lite grann.

-Gillar du mig? Sa han.

-Jag vet inte. Du är ju schysst och så.  Jag hade ingen anning om vad konversationen skulle leda till.


Plötsligt ramlade han på golvet. Jag kasstade mig ner på golvet och ropade hans namn några gånger. Han svarade inte. Jag fortsatte och skakade honom. Han låg bara där medvetslös.


-Jolline? Emil? Skrek jag.


Jag hörde att dom sprang upp för trappan.


-Vad har du gjort? Sa Jolline och kollade på mig.

-Jag har inte gjort någe! Han bara föll ihop. Sa jag.

-Säkert, säg bara vad du gjort! Sa Emil.

-Jag har inte gjort något! Lägg av, vaddå tror ni att jag har gjort det här? Sa jag.

-Jaa! Det var ju bara du här. Så det måste ju vara du. Sa Emil.

-Nej! Sa jag.

-Lägg av! Säg bara vad du gjort!

-Jag har inte gjort något!

-Joo! Skrek Jolline.

-VAD HAR DU GJORT MED KEVIN??? Skrek Emil.

-INGET!! VI MÅSTE HJÄLPA HONOM!! Skrek jag.

-VAD HAR DU GJORT MED KEVIN?? Skrek Emil igen och sparkade mig i magen.

-VAD HÅLLER DU PÅ MED!?!?! Skrek jag och hållde mig för magen.


Han började slå mig med sina knytnävar i ansiktet, jag började blöda närblod, och min läpp hade sräckt sig.


-JAG TRODE DU VAR VÅRAN VÄN!!! Skrek han.


Han fortsatte att slå och spraka mig tills jag låg på golvet. Jag hade ont överallt och jag grät. Sen blev det svart.


---------------------------------

Ganska tråkigt kapitel. :( Kommer kanske  ett kapitel till idag. Men hoppas ni tycker att novellen är okej hitills.


Love Love


Linn&Tess :)





 


 
 
Ingen bild

Sandra

5 mars 2012 16:39

Men vafan? Åh, alltså vad irriterad jag blir! Alltså, inte på er eller så, utan på Emil och Joline! Haha, men asså dom kan ju inte bara hoppa på henne och börja slå henne om dom inte vet vad som hänt!
Men det här var också ett bra kapitel! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn&Tess - 29 april 2012 13:28

SNÄLLA!! Personen som fortfarande kollar in här, sl äg in en komentar så vi får veta vem de är!?   Btw: Jag tror du ska fortsätta med det för vi/jag KANSKE kommer börja skriva IGEN!!! (y) <3 ...

Av Linn&Tess - 12 april 2012 15:51

Hehe, loggade in, o såg att det fortfarande finns folk som kollar ;)   Vi har slutat blogga här!!   Men jag (Linn) har en annan blogg med en kompis, där står om våra dagar vi har även börjat på en novell!   Så kika in där: http://linnowil...

Av Linn&Tess - 30 mars 2012 20:32

Rubriken talar!  Tuggar nu...    Kommer sluta blogga!  Statestiken suger, jag kommer skriva klart novellen (o massa andra) men jag kommer inte lägga ut dom, kanske börjar igen om 100000 alltså ALDRIG !   Vet inte hur Therese gör men jag s...

Av Linn&Tess - 27 mars 2012 19:43

OM NI HAR SETT VÅRAN STATESTIK SÅ ÄR DET SKRATTIRRETERANDE !   UPP TILL ER OM NI VILL LÄSA, FÖR JAG (LINN) KOMMER INTE SKRIVA FÖREN VI HAR 30 ST LÄSARE!   FÅR VI INTE DET, NE, DÅ SLUTAR JAG SKRIVA, JA, DET KAN VARA KUL ATT SKRIVA ANNARS SKUL...

Av Linn&Tess - 26 mars 2012 21:25

fÖRLÅT, FÖRLÅT, FÖRLÅT!!! Vi har inte bloggat på typ 10000 år! Linn kommer ju inte skriva (iallafall som jag uppfattat det), mycket i skolan tror jag. Ja är verkligen usel på att blogga! Mina inlägg blir inte dom bästa. Jag har sjukt dåligt sammvet...

Presentation

Heej. Vi är två glada tjejer som älskar handboll, och varandra så klart (vänner).
Här kommer vi skriva lite olika noveller.

Läs, sprid och komentera. :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards