storiesbyus

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Hurt- Kapitel 3

Av Linn&Tess - 6 mars 2012 16:27

Jolines POV!




Jag fattar inte att hon kunde göra så mot Kevin. Om hon slagit honom eller sparkar eller vad hon nu gjort, så var det någe jag aldrig trode att hon kunde göra. Jag trode värkligen hon var våran vän.


Emil och Sofi stog o skrek på varandra ett tag, men jag kollade mest på Kevin. När jag vände blicken mot Emil och Sofi igen så stog han o slog och sparkade henne. Är han dum i huvudet?


-EMIL! DIN IDIOT DU KAN JU INTE SLÅ HENNE!!!! Skrek jag o drog i hans arm, tills han gick till andra sidan av rummet.

-SOFI!!! SOFI!!! SOFI!!!!!!!!!. Jag skrek hennes namn flera gånger men hon reagerade inte.

-SOFI!!!. Skrek jag igen. Men ingen reaktion. Jag kände hur tårarna började rinna.


Ja! Det var dumt o korkat av henne o göra så mot Kevin, men Emil kan ju inte "misshandla" henne.


Jag satt o stirrade på Sofi hela tiden.


-Vad har hänt???? Jag vände mig om och såg en förvirrad Kevin stå o stirra på Sofi.

-Emil. Sa jag bara mellan tårarna.

-Varför?? Sa han, och började gråta han med.

-För vad hon gjorde mot dig! Sa jag.

-VA? Hon har inte gjort mig någe! DET KALLAS BLODTRYCKS FALL!!!!!!!!!!. Skrek han åt mig.

-Va? Orden kom bara som en viskning.



FAN. Emil har salgit ner Sofi helt utan andledning, Sofi hade inte ens rört Kevin.


-Vart är Emil nu?? Frågade jag.

-Han gick hem. Men jag går och ringer han nu. Sa han, innan han gick ner.


-Joline...

Jag vände mig om och såg att Sofi "vaknat".

-Sofi! Jag kramade henne länge, innan jag hjälpte henne att resa sig. Vi satte oss ner på sängen och jag kollade länge på Sofi, och man såg hur ont hon hade.


-Förlåt! Sa jag, allt jag hoppades på nu, var att hon skulle förlåta mig. Jag förstår henne fullt ut om hon hatar mig, för jag var en IDIOT.

-Det är inte dit fel. Sa hon och försökte le, men det blev mer som en grimas.

-Jo! Jag skulle sakt år Emil, och jag skulle tro dig, du har inte gjort någe ju. Sa jag o tittade länge på henne.


Hennes telefon ringde och hon svarade.


-Hallå? Ja. Mm... okej, ja...  okej, kommer om 20. aa hejdå.


-Hm.. Jag måste hem, men vi ses i morgon?? Sa hon och tittade på mig.

-Ja! Absolut! Du åker buss va?

-Japp! Ses i morgon!

Vi kramade varandra innan hon gick ner och drog hem till sig. Jag tänkte en stund innan jag bestämnde mig för att dra hem jag med.



Emils POV!




Jävla idiot. Hur fan kunde hon göra så mot Kevin.

Hon förkönade varje slag hon fick, hoppas hon dör.

Joline drog bort mig, jag satte mig på sängen men orkade inte se Sofis fula annsikte så jag drog hem.


-HALLÅ! Skrek jag, jag hade ingen aning om någon var hemma.

-Hallå? Sa mamma ochkom ut i hallen.

-Hej. Sa jag och log.

-Hej på dig. Vet du hur mycket klockan är ??

-Hm.. hehe, jag ska nog gå o lägga mig nu. Sa jag bara innan jag sprang upp till mitt rum.


Jag somnade efter ca 10 minuter.


Jag vaknade av mitt alarm, jag stängde snabbt av det och somnade om.


-Du måste gu upp nu Emil. Vi ska äta frukost. Sa Lina och tittade på mig med sitt söta leende på läpparna.

-Okej. Sa jag o ruffsade henne lite i håret.

Jag hade värkligen världens sötaste o snällaste lillasyster.

Jag gjorde mig i ordning och gick ner. Jag kolalde på klockan och såg att bussen kommer om 5 minuter. Jag tog med mig ett äpple i farten, sedan drog jag ner till bussen.


-------------------------------------


Kort vi vet. Men vi måste dra NU!

Ska på träning, kanske kommer ett till sen ikväll!


LOVE LOVE


Linn&Tess

 
 
Ingen bild

Sandra

7 mars 2012 08:56

Bra kapitel, som vanligt! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn&Tess - 29 april 2012 13:28

SNÄLLA!! Personen som fortfarande kollar in här, sl äg in en komentar så vi får veta vem de är!?   Btw: Jag tror du ska fortsätta med det för vi/jag KANSKE kommer börja skriva IGEN!!! (y) <3 ...

Av Linn&Tess - 12 april 2012 15:51

Hehe, loggade in, o såg att det fortfarande finns folk som kollar ;)   Vi har slutat blogga här!!   Men jag (Linn) har en annan blogg med en kompis, där står om våra dagar vi har även börjat på en novell!   Så kika in där: http://linnowil...

Av Linn&Tess - 30 mars 2012 20:32

Rubriken talar!  Tuggar nu...    Kommer sluta blogga!  Statestiken suger, jag kommer skriva klart novellen (o massa andra) men jag kommer inte lägga ut dom, kanske börjar igen om 100000 alltså ALDRIG !   Vet inte hur Therese gör men jag s...

Av Linn&Tess - 27 mars 2012 19:43

OM NI HAR SETT VÅRAN STATESTIK SÅ ÄR DET SKRATTIRRETERANDE !   UPP TILL ER OM NI VILL LÄSA, FÖR JAG (LINN) KOMMER INTE SKRIVA FÖREN VI HAR 30 ST LÄSARE!   FÅR VI INTE DET, NE, DÅ SLUTAR JAG SKRIVA, JA, DET KAN VARA KUL ATT SKRIVA ANNARS SKUL...

Av Linn&Tess - 26 mars 2012 21:25

fÖRLÅT, FÖRLÅT, FÖRLÅT!!! Vi har inte bloggat på typ 10000 år! Linn kommer ju inte skriva (iallafall som jag uppfattat det), mycket i skolan tror jag. Ja är verkligen usel på att blogga! Mina inlägg blir inte dom bästa. Jag har sjukt dåligt sammvet...

Presentation

Heej. Vi är två glada tjejer som älskar handboll, och varandra så klart (vänner).
Här kommer vi skriva lite olika noveller.

Läs, sprid och komentera. :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards