storiesbyus

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Hurt- Kapitel 5

Av Linn&Tess - 8 mars 2012 15:09

Jag hade blåmärken lite överallt av Emils slag. Jag hade några i ansiktet, men dom täckte jag bara över med lite smink, fast det såg lite konstigt ut. Men det skulle se konstigare ut om jag hade blåmärken i ansiktet, och då skulle alla ställa massa frågor, det orkade jag inte med helt enkelt.


Lördag

Äntligen var det lördag! Emil, Kevin, Joline och jag ska bada i det nya badhuset i stan några kilometer bort, Jolines pappa skulle köra oss. Jag har redan packat väskan, även fast det var en halv timme kvar tills vi skulle åka. Jag hade tagit den snyggaste bikinin jag hade för Kevin skulle ju vara med. Jag hade tankarna på Kevin när jag fick ett sms.

 

Kevin

 

Jag hade skrivigt Kevin med ett hjärta för det gulliga han sa om mig, och såklart också för jag hade lite känslor för han.


Kevin: Hej!

Jag: HejHej!

Kevin: Vad gör du??

Jag: Inget speciellt, sjdå?

Kevin: Tänker på dig

Jag: Awww

Kevin: Ska bli kul att bada! :)

Jag: Japp!

Kevin: :)

Jag: :)

Kevin: Vad gör du nu då?

Jag: Haha! Fortfarande ingenting.

Kevin: Hehe ;) Ses!

Jag: Aa, Hejdå!

Kevin: Hejdå!

 

Det var en kvart kvar tills Joline skulle hämta mig. Jag tog fram en bok och började läsa. Jag var helt inslukad i boken, då jag hörde en bil tuta utanför. Det var Joline. Jag kasstade ifrån mig boken och tog min väska och sprang ner för trappen, in i hallen och tog på mig skorna och min jacka.


-JAG ÅKER NU!! Skrek jag till pappa.

-BRYR MIG INTE! Skrek pappa tillbaka.


Jag tog det inte så hårt, utan öppnade dörren och hoppade in i bilen. Emil och Kevin satt i baksätet och Joline där fram.


-Tja! Sa Emil och Kevin.

-Hej! Sa jag tillbaka.

-Hur mår du? Frågade Joline där framm.

-Bra! Sa jag och log. Du då? Frågade jag.

-Super! Sa hon.


Vi åkte under tystnad, förutom radion som var på.




Vi gick framm till kassan och betalade. Joline och jag gick in i tjejernas omklädnings rum och Emil och Kevin till killarnas förstårs(?). Jag tog på mig bikinin och Joline samma sak. Sen gick vi ut. Bassängerna var riktigt stor, och det fanns ett "äventyrs avdelning".


Kevins POV!

Joline och Sofi kom ut ur omklädnings rummet. Sofis tittade sig runt tills hon såg oss. Hon puttade till Joline och pekade åt vårat håll. Dom började gå mot oss, och jag tittade bara på Sofi.


-Haha! Vad stirrar du på? Sa Sofi och skrattade.

-Inget. Sa jag och tittade ner i backen och kännde att det hettade kring mina kinder.

-Okej! Sa hon och fnissade till.

-Varför står vi här för? Sa Emil. NU BADAR VI!! Ropade han och sprang mot den närmsta bassängen. Vi andra sprang efter.


Sofis POV!

Vi badade länge och hade jätte kul. Jag fick en lite kalsup (?) och gick upp ur vattnet och virade (?) en handuk om min kropp. Sen satte jag mig på en plaststol (?) som stod lite längre bort. Sen kom tankarna...


Undra vad jag skulle göra om jag inte hade bytt skola. Säkert sitta på mitt rum och göra läxor, sitta vid datorn, eller något annat tråkigt. Men nu gjorde jag inte det. Jag var här. Med Joline, Kevin och Emil. Tänk vilket tur jag har. Att dom valde att vara med mig. Undra om dom skulle vara med mig, om de visste att jag var mobbad i den andra skolan?

 

Jag satt i mina tankar och märkte inte att Emil hade kommit framm och sattit sig på en stol bredvid mig.


-Är det blåmärkerna från mig? Sa  han tyst och tittade ner i marken.

-Mm.. Sa jag tyst.

-Förlåt igen! Sa han med lite högra röst och tittae på mig. Han tog upp sin hand och la den på min axel.

-Det gör inget! Sa jag och tog bort hans hand och la den i hans knä.

-Säkert? Sa han.

-Jaa! Du visste inte. Och vi har pratat om det här. Sa jag och tog av mig handuken och gick ner mot vattnet igen. Han följde efter mig.


Vi badade tills badhuset stängde. Men Jolines pappa skulle inte komma förän om en timma.


-Vad ska vi göra? Det är mer en än timma kvar tills din pappa kommer. Sa Kevin.

-När vi ändå är här i stan, kan vi lika gärna... SHOPPA!! Skrek Joline och flinade.

Alla började skratta. När skrattatacken (?) var över sa Emil.

-Om brudarna vill det är det okej för mig.

-Okej för mig. Sa Kevin instämmande.


Vi givk och shoppade, Joline köpte skit mycket. Jag hade inte så mycket pengar men fick ihop till en snygg tröja oc ett par jeans. Killarna hade inte pengar. Sen åkte vi hem när Jolines pappa kom.


-Har ni haft kul? Frågade Petter (Jolines pappa alltså).

-Skit kul! Svarade Emil.

-Instämmer! Sa Kevin.

-Och du, Sofi? Frågade Petter.

-Det var kul! Sa jag och log.

-Bara ett kul? Sa Emil och kollade förvånat på mig.

-Hahaha! Skit kul. Sa jag.

-Bättre! Sa han och såg nöjd ut.


-----------------------------------------------

Inte så långt , men har inte så mycket ideér. Men hoppas ni gillade kapitlet. Nu sitter jag och mumsar i mig glass! ;)


Love Love


Linn&Tess :)







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn&Tess - 29 april 2012 13:28

SNÄLLA!! Personen som fortfarande kollar in här, sl äg in en komentar så vi får veta vem de är!?   Btw: Jag tror du ska fortsätta med det för vi/jag KANSKE kommer börja skriva IGEN!!! (y) <3 ...

Av Linn&Tess - 12 april 2012 15:51

Hehe, loggade in, o såg att det fortfarande finns folk som kollar ;)   Vi har slutat blogga här!!   Men jag (Linn) har en annan blogg med en kompis, där står om våra dagar vi har även börjat på en novell!   Så kika in där: http://linnowil...

Av Linn&Tess - 30 mars 2012 20:32

Rubriken talar!  Tuggar nu...    Kommer sluta blogga!  Statestiken suger, jag kommer skriva klart novellen (o massa andra) men jag kommer inte lägga ut dom, kanske börjar igen om 100000 alltså ALDRIG !   Vet inte hur Therese gör men jag s...

Av Linn&Tess - 27 mars 2012 19:43

OM NI HAR SETT VÅRAN STATESTIK SÅ ÄR DET SKRATTIRRETERANDE !   UPP TILL ER OM NI VILL LÄSA, FÖR JAG (LINN) KOMMER INTE SKRIVA FÖREN VI HAR 30 ST LÄSARE!   FÅR VI INTE DET, NE, DÅ SLUTAR JAG SKRIVA, JA, DET KAN VARA KUL ATT SKRIVA ANNARS SKUL...

Av Linn&Tess - 26 mars 2012 21:25

fÖRLÅT, FÖRLÅT, FÖRLÅT!!! Vi har inte bloggat på typ 10000 år! Linn kommer ju inte skriva (iallafall som jag uppfattat det), mycket i skolan tror jag. Ja är verkligen usel på att blogga! Mina inlägg blir inte dom bästa. Jag har sjukt dåligt sammvet...

Presentation

Heej. Vi är två glada tjejer som älskar handboll, och varandra så klart (vänner).
Här kommer vi skriva lite olika noveller.

Läs, sprid och komentera. :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards