storiesbyus

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Hurt- Kapitel 6

Av Linn&Tess - 9 mars 2012 14:17

Emils föräldrar var på nån konferans resa med jobbet, så han var ensamhemma. Vi bestämnde att vi kunde sova där inatt.

Jolines pappa skjutsade hem mig, och jag började packa ner lite grejer jag skulle ha med mig när pappa kom in i rummet:


-Vad gör du? Sa han o ryckte år sig min väska.

-Men ge mig in väska! Sa jag lite irreterat.

-Vart tror du att du ska då? Sa han o flinade.

-Hem till Emil. Sa jag.

-HA. Skulle inte tro det.

-Jo?

-Nej.

-Varför inte?

-För vi ska ha en far o dotter kväll, idag.

-Du har inte brytt dig om mig sedan mamma dog, du vill inte ha mig till dotter och nu ska vi ha en "far o dotter" kväll??

-Ja, det ska vi.

-Nej!

-Jo! Säg inte i mot mig. Röt han o slog mig hårt på ena kinden.

-Hejdå! Sa jag och var på väg ut när han tog tag i min arm.

-Vad? Röt jag.

-Du ska vara hemma!
-Om Hampus är hemma.

-Nej, han är hos en kompis.

-Ja, då kan jag väl med få dra till en kompis?

-Idiot! Din mamma o jag fick ett underbart barn, Hampus, sen fick vi dig, ett missfoster. Om du inte funnit skulle allt vara myckett bättre, din mamma skulle säkert leva också, fattar du? Du har förstört allt. Snälla, jag ber dig kom ALRIG hem igen.


Då fick jag nog. Jag kände hur tårarna steg i ögonen, och rullade sakta ner för mina kinder.

Jag drog mig snabbt där ifrån jag sket i både väska o jacka, det va ju inte så kallt ute. Jag märkte att jag inte hade mitt busskort med mig, det låg i jackfickan. FML. Jag tänker inte gå tillbaka, jag får väl gå då.

Det tog ca 35 minuter att gå till Emil.

Jag knackade på och Emil öppnade.


-Hej! Sa han o kramade mig.

-Hej! Sa jag o försökte le.

Vi gick in tll vardagsrummet där Kevin o Joline satt o valde film.


-Heej! Joline kom framm o gav mig en kram.

-Hej! Sa jag o besvarade kramen.


-Hej. Sa Kevin och kramade mig.

-Hej. Sa jag o besvarade hans kram också.

-Vad har hänt? Sa han, o rörde försiktigt på kinden.

-Inget. Sa jag snabbt och vände ner blicken.

-Kom. Sa han och drog ner mig i sitt knä. När han själv satt sig ner.

-Vad har hänt? Sa han o kollade mig djupt i ögonen.

-Pappa. Vilken film ska vi se??

-Va? Sa han.

-Vilken film ska vi se? Sa jag igen, för att byta samtals ämne.

-Nej! Är det din pappa.

-Mm.. Sa jag tyst och kollade ner i backen.


-Gumman! SKek Joline o kramade mig länge där jag satt hos Kevin.

-Herregud. Sa Emil och kramade mig.

-Jag vill inte prata om det, kan vi ta det i morgon? Sa jag.

-Okeej. Sa dom andra bara.

Vi satte på 17 again. En komedi, bara för jag vägrade sen en skräck.

Jag satt hos Kevin hela filmen.


-Emil! Jag vill prata med dig i köket. NU! Sa Joline.

-Okeej ? Sa Emil sedan gick dom ut i köket.


Jag tittade på Kevin som tittade på mig. Han böjde sig sakta framåt, och våra läppar möttes, i en underbar kyss.


-Jag gillar dig värklingen Sofi. Sa han och tittade på mig.

-Jag gillar dig med. Sa jag o rodnade.

Han kysste mig igen och jag kände återigen fjärilarna i magen, och fyfveryrierna(?) i kroppen.

Jag av slutade kyssen, ganska snabbt. Och tittade på honom.

-Du är vacker. Sa han.

-Hihi, tack. Sa jag o rodnade igen.

Emil och Joline kom in igen.


-Haha, jag visste det! Sa Joline.

Va? Sa jag.

-Ni är käääära!

Ingen sa någe.


-Tror ni inte att vi såg er eller? Sa Emil.

-Pinsamt. Sa jag tyst.

-Nej! Gulligt. Sa Joline.

Kevin pussade mig på munnen innan vi satte på andra filmen.


Vi kollade på 5 filmer till klockan hade blivit 03:46.

Vi gick o la oss, jag somnade på engång och sov underbart.


Jag vaknade av att någon skakade om mig lite.


-Godmorgon! Sa Joline och log.

-Hej.. Sa jag trött.

-Haha, klockan är ett. Vi har tråkigt gå upp nu!

-Jag orkar inte!

-JO Hon tog tag i madrassen så jag rammlade ner på golvet, madrassen var ganska hög, så jag gav upp och gickk upp.


Där nere satt Emil o Kevin o spelade Xbox.



-Hej. Sa jag trött.

-Haha, hej! Sa båda.

-Kevin... kan vi typ prata...? Sa jag tyst och tittade ner i backen.

-Aa..

Vi gick upp o satte oss på madrasserna som låg på golvet.


-Hm...hm... Asså.. Typ vart står vi....? Sa jag tyst.

-Jag gillar dig, mycket. O i mina drömmar är det du och jag. Sa han.

-Alvarligt? Sa jag o log.

-Ja.

-Hihi.

Han kysste mig länge.

-Jag älskar dig. Sa han.

-Jag älskar dig med. Sa jag.

-Så vi är tillsammans? Sa jag försiktigt.

-Ja. Sa han o kysste mig igen.


Vi gick ner till Joline o Emil, som satt o spelade Xbox.


------------------------------------



Såå, ganska kort o tråkigt, men nu är dom tillsammans.

Vill ni ha mer drama? spänning? vänskap? vad vill ni sak hända??

Vi har några ideér men ni får gärna säga till om ni vill att någe ska hända eller så



LOVE LOVE


Linn&Tess :)



Btw: Förra kapitlet ska ni taccka Tess för, för det var ho som skrev det, dom andra har jag, eller vi tillsammans skrivit :)



Vi är glada för alla komentarer vi får :))<3


 
 
Ingen bild

Sandra

9 mars 2012 17:30

Jättebra! :D Alltså, jag vet inte vad jag ska svara på den frågan, för jag tycker redan att det är så bra! Och det känns som att det kommer fortsätta att vara bra också.
Tack Tess för förra kapitlet ^^ Och tack Linn och Linn och Tess för alla andra kapitel ;)

Linn&Tess

9 mars 2012 18:45

Hihi, tack. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn&Tess - 29 april 2012 13:28

SNÄLLA!! Personen som fortfarande kollar in här, sl äg in en komentar så vi får veta vem de är!?   Btw: Jag tror du ska fortsätta med det för vi/jag KANSKE kommer börja skriva IGEN!!! (y) <3 ...

Av Linn&Tess - 12 april 2012 15:51

Hehe, loggade in, o såg att det fortfarande finns folk som kollar ;)   Vi har slutat blogga här!!   Men jag (Linn) har en annan blogg med en kompis, där står om våra dagar vi har även börjat på en novell!   Så kika in där: http://linnowil...

Av Linn&Tess - 30 mars 2012 20:32

Rubriken talar!  Tuggar nu...    Kommer sluta blogga!  Statestiken suger, jag kommer skriva klart novellen (o massa andra) men jag kommer inte lägga ut dom, kanske börjar igen om 100000 alltså ALDRIG !   Vet inte hur Therese gör men jag s...

Av Linn&Tess - 27 mars 2012 19:43

OM NI HAR SETT VÅRAN STATESTIK SÅ ÄR DET SKRATTIRRETERANDE !   UPP TILL ER OM NI VILL LÄSA, FÖR JAG (LINN) KOMMER INTE SKRIVA FÖREN VI HAR 30 ST LÄSARE!   FÅR VI INTE DET, NE, DÅ SLUTAR JAG SKRIVA, JA, DET KAN VARA KUL ATT SKRIVA ANNARS SKUL...

Av Linn&Tess - 26 mars 2012 21:25

fÖRLÅT, FÖRLÅT, FÖRLÅT!!! Vi har inte bloggat på typ 10000 år! Linn kommer ju inte skriva (iallafall som jag uppfattat det), mycket i skolan tror jag. Ja är verkligen usel på att blogga! Mina inlägg blir inte dom bästa. Jag har sjukt dåligt sammvet...

Presentation

Heej. Vi är två glada tjejer som älskar handboll, och varandra så klart (vänner).
Här kommer vi skriva lite olika noveller.

Läs, sprid och komentera. :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards