storiesbyus

Alla inlägg under mars 2012

Av Linn&Tess - 17 mars 2012 16:49

Ingen hade sätt Joline. Vi hade ringt polisen. Vi alla var oroliga...

 

Kevin och jag gick till skolan. Hand i hand såklart. Vi sa ingeting. Jag tror han var orolig för Joline. Jag kan ju inte säga själv att jag inte är orolig.


-Vi kommer hitta henne. Sa jag och kramade hans hand lite hårdare.

-Tror du?

-Såklart!

-Okej.


I skolan träffade vi Emil.


-Tja! Sa han.

-Hej! Sa Kevin och jag i kör.

-Hört någonting om Joline. Frågade Kevin.

-Nej. Sa han och lät konstig i rösten.

-Har det hänt något? Frågade jag.

-Jag är orolig. Sa han och brast ut i gråt.

-Vi är också oroliga. Mend et hjälper inte av att gråta. Sa Kevin och la sin hand på Emils axel.

Emil torkade bort tårarna.

-Du har rätt. Sa han.


Vi gick till våra skåp och tog fram matten. Skolan rullade på som vanligt. Vi pratade inte någe mer om Joline. Efter skolan gick vi hem till Emil.


Kevin och jag håll varandra i handen.. Emil gick på våran höger sida. När vi var framme vid hans hus släppte Kevin taget om min hand och kysste mig på munnen.


-Inget hångel nu! Sa Emil och log.

-Haha, kuligt. Brar för att du inte har någon brud. Sa Kevin.

-Jag klarar mig utan en "brud". Sa han och öppnade dörren.

-Kärleksparet först. Fortsatte han.

-Haha! Skrattade vi och gick in.


Vi kollade på tv, klockan var ungefär 7 när Emils mobil ringde.Han gick ut i köket och pratade lågt´, så vi hörde inte vad han sa. Men efter en stund kom han tillbaka, han grät.


-Hon är död.. Sa han bara.


--------------------------------------------

Spännande =O Ganska kort kapitel. Hoppas ni gillar novellen hitlils. =D


LOVE LOVE


Linn&Tess :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Linn&Tess - 16 mars 2012 21:47

Sofis POV!

Ingen hade sätt Joline. På morgonen skickade jag ett sms till henne. Jag var ju hemma hos Kevin men, jag tyckte ändå att Joline kunde gå med oss till skolan. Men jag fick ingen svar. Jag ringde till henne fler gånger, inget svar då heller. Jag belv orolig, och tänkte att min mobil kanske var lite knäpp, jag sa till Kevin att ringa henne, men inget svar då heller. Hon kanske hade slut på btter,  sa Kevin. Kanske svarade jag han. Vi gick till skolan, med en liten oro i magen. Hoppas inget hänt henne. Vi såg henne inte i skolan. Emil hade inte heller sätt henne. Emil ringde på hennes hemtelefon nummer. Hennes pappa svarade och han blev förvånad att hon inte hade varit i skolan, och att vi inte hade sätt henne. För igår kväll sa hon att hon skulle sova över hos Emil. Men Joline hde inte varit hos Emil. Emil la på och såg förvånad ut. Varför hade hon sagt att hon skulle sova över hos? Sa Emil. Vet inte. Svarade jag och Kevin han. Konstigt. Vart var hon? Vi måste leta efter henne. Sa jag och sa att Kevin och jag går och leter i parken, så går Emil och letar vid stranden. Vi skildes (?) åt. Kevin och jag hittade inga spår av Joline. Vi gick hem, det hade börjt blivigt mörkt. Emil hade inte hittat henne heller. Vi ringer polisen. Sa jag och drog upp min iPhone. Nej, vi gör det i morgon om vi inte hittar henne. Sa Emil.

 

-----------------------------

Ganska kort och så. Men datorn är jätte seg. Strunt i stav fel eller någon saknad bokstav.


Love Love


Linn&Tess :)


Av Linn&Tess - 16 mars 2012 10:46

Joline´s Pov

Klockan var 22.05 Jag tog på mig mina jeans, tröjan som jag hade på mig igår. Tog en buss till tågstation. På tågstation var det massor av folk, från skrikande barn till gamla tanter. Jag stog alldeles själv på perongen, i regnet. Tåget kom och alla gick på. Jag kunde inte gå på. Hur mycket jag än ville, så stog jag som fast klistrad i backen. Skulle jag gå på? Åka ifrån alla? Någonsans? Köpenhamn? Jag vet inte ens var tåget skulle åka. Jag ville bara bort ett tag. Kanske aldrig komma tillbaka? Lämna Emil, Kevin och Sofi. Jag andades djupt och gick på tåget. Satte mig på en ledig plats och tittade ut genom fönstret. Regnet smattrade mot fönstret. En kille kom och ville ha biljetterna. "Jag har ingen biljett." Sa jag bara till han. Utan att titta på honom. Min blick var på fönstret hela tiden.  "Då åste jag be dig att gå av". Var det meningen? Att jag inte skulle åka med tåget? Jag tog mina grejer och gick av tåget. Och tåget åkte. Jag satte mig på en bänk. Mitt hår blev blött i det kalla regnet.. En kille i min ålder, satte sig bedvid mig. Ganska nära. det var mörkt. Och lampan ovanför mig lyste svagt. Jag vände inte på huvudet för att se vem det var. Jag ville inte veta. Vi satt där i regnet, länge. Tills jag reste på mig och gick där ifrån. Vet inte vart..? 


-------------------------------------------

Skumt kapitel. Haha, men asså hann inte skriva så mycket mer. =D Kommer kanske ett till idag...


LOVE LOVE


Linn&Tess :)

Av Linn&Tess - 14 mars 2012 16:12

FAN, JAG HADE SKRIVIT ETT GANSKA LÅNGT KAPITEL, OCH VAD FAN HÄNDER???????????? JOOO, JAG LOGGAS UT!!! JÄVLA SKIT!!!!!!!! :(((((((((((((((((((((((((((


Har ingen lust att skriva om allt, så det kommer nog ett imorgon istället. D=

Av Linn&Tess - 12 mars 2012 15:48

Heeej, Folks! <3


Kommer inget kapitel idag, vi ska spela match mot killarna, och så måste jag lämna Dollan, och lämna in en bok, som lånetiden gått ut på :P



Men jaja, som sakt jag kommer inte skriva på en vacka, har mke att göra Tess som sitter bredvid mig gäspar o sa att hon skriver när hon kan :P




----------------


Love Love



Linn&Tess :=)

Av Linn&Tess - 11 mars 2012 17:55

Förlåt, för usel uppdatering i helgen, men jag har massor med läxor, tror Tess också har det + har varit med kompisar hela helgen så har inte haft tid, och när jag haft lite tid över, har jag läst till omprov i SO.



Jag TROR, att det KANSKE kommer ett super långt i morgon.


För jag (Linn) kommer inte skriva från på Tisdag, till typ Onsdag nästa vecka.

Tror att Therese har ganska mycket läxor, emn hon sa att hon lova att skriva så mycket hon kan, så vi gör så gott vi kan.

Hoppas ni stannar.



Btw: Börjar på nästa nu! <3

-------------------


LOVE LOVE



Linn&Tess :)

Av Linn&Tess - 9 mars 2012 17:20

Det är underbart att vara tillsammans med Kevin, min första kille!! Jippie!

 

Jag hade varit hos Emil hela dagen, jag kom hem sent på kvällen, så när jag kom hem låg pappa och sov. Jag får väl gå till någon kompis eller min " kille" ganska tidigt på morgonen, så han inte skulle hinna se mig...

 

Det var måndag, men det var "röd dag" så vi var lediga från skolan. Jag skulle sova över hos Kevin, vi skulle vara helt ensama (?) för hans lillebror skulle vara hos en kompis och hans förläldrar skulle ut och festa, och sen sova över på hotel. 


Klockan är 08.37 och jag började gå till Kevin. Jag var trött och mina steg var sega. Det tog extra lång tid att gå eftersom jag gick så sakta. Men till slut var jag framme. Jag öppnade dörren eftersom jag visste att hans föräldrar inte var hemma,


-Hej älskling! Sa Kevin och pussade mig på munnen.

-Hej gubben! Sa jag och besvarade kyssen.


Jag kasstade av mig skorna och gick längre in i huset.


-Vad ska vi göra? Sa han och log mot mig.

-Vet inte.. Sa jag fundersamt.

-Sak vi baka? Sa han och log seriöst.

-Hahaha! Det gjorde man ju när man var sju år. Sa jag och garavde.

-Hahaha! Spelar roll. Ska vi det? Frågade han.

-Om du vill. Sa jag och fnissade.

-Då tycker jag att vi ska göra det.


Vi gick in i köket.


-Nu har vi kommit till det svåraste. Sa Kevin. "Vad ska vi baka?"

-Hm..?

-Hm..? Härmade han mig.

-Vi gör en kladdkaka. Sa jag och log.

-Okej!


Vi tog framm ingridienserna (?) och började blanda ihop dom. När själva "degen" var färdig stoppade Kevin ner sitt pek finger och smakade.


-Mmm..! Sa han. Riktigt gott! Fortsatte han. Han tog ner fingret igen.

-Vill du smaka? Sa han.

-Okej! Sa jag och han tog fingret på min kind, så jag blev alldeles kladdig.

-Oj! Jag missade din mun. Sa han och skattade. Jag stoppade ner mitt finger och kletade in smeten det i hans ansikte. Vi hållde på sådär och tillslut var smaten slut.

-Hahaha! Det blev mycket smet till kladdkakan! Sa jag och skrattade.

-Aa, väldigt mycket.


Vi stuntade i att diska, och gick till toaletten och skölde (?) av ansiktet i handfatet. Sen gick vi upp på hans rum. Jag satte mig på hans säng och han satte sig mitt i mot mig.


-Du har lite smet på läppen! Sa han och kysste mig på munnen. Borta! Fortsatte han.

-Hahaha!


Kevins POV!

Jag tittade på henne och såg att hon blev allvarlig i minen.


-Vad är det? Sa jag.

-Inget. Sa hon snabbt och log.

-Sofi? Sa jag.

-Aa.

-Vad är det? Sa jag.

-Inget.

-Berätta.

-Inget. Sa hon.

-Okeej.. Men jag vet att det är något, men du måste inte säga det nu.

-Mm.


Jag kysste henne på munnen länge. Hon besvarade kyssen.


-Ska vi kollapå film? Sa hon.

-Okej!


Vi gick ner till vardagsrummet. Vi satte på en drama film. Ganska bra. Sofi låg lutande mot mig hela filmen och kysste mig ibland. Filmen var slut och jag gäspade lite.


-Jag är trött, kan vi gå och lägga oss? Sa hon.

-Okej!


Vi gick upp igen till mitt rum. Hon tog av sig byxorna och t-shirten (?). Och tog på sig en ganska stor tröja som slutade under rumpan. Hon tittade på mig och började skratta!


-Haha! Vad stirrar du på? Sa hon och fortsatte skratta.

-Dig, såklart! Jag gick framm till henne och kysste henne.


 

*Nästa dag*


-GodMorgon sweetie! Viskade jag i Sofis öra och hon vaknade.

Hon svarade genom att pressa sina läppar mot mina.

-Kom och lägg dig! Sa Sofi och flyttade sig lite. Jag la mig predvid henne och vi kramades. Vi kysstes flera gånger utan att släppa taget om varandra.

-Jag älskar dig! Sa hon och kysste mig på munnen. Jag hann inte svara, jag var så upptagen med att kyssa henne. Sen raste jag mig upp ur sängen.

-Vad är det? Sa hon och kollade på mig. Vill du inte mer? Sa hon.

-Joo! Men inte nu. Jag är utsvulten.

-Okej, jag blev lite orolig! Sa hon bara och reste sig upp också och ställde sig framför mig och kysste mig.


Vi gick ner och åt frukost, eller jag åt frukost. Sofi åt ingenting. Det ända hon gjorde var att titta på mig, med sina underbara blå ögon.


-Ska du inte äta? Frågade jag henne.

-Nej! Är inte så hungrig.

-Okej. Sa jag och log åt henne.


När jag hade ätit upp, gick vi ut i vardagsrummet och jag satte på tv:enutan att vi tittade på den. Vi tittade bara på varandra, och kysstes såklart...

 

---------------------------------------

Lite längre kapitel


LOVE LOVE


Linn&Tess :)


Av Linn&Tess - 9 mars 2012 14:17

Emils föräldrar var på nån konferans resa med jobbet, så han var ensamhemma. Vi bestämnde att vi kunde sova där inatt.

Jolines pappa skjutsade hem mig, och jag började packa ner lite grejer jag skulle ha med mig när pappa kom in i rummet:


-Vad gör du? Sa han o ryckte år sig min väska.

-Men ge mig in väska! Sa jag lite irreterat.

-Vart tror du att du ska då? Sa han o flinade.

-Hem till Emil. Sa jag.

-HA. Skulle inte tro det.

-Jo?

-Nej.

-Varför inte?

-För vi ska ha en far o dotter kväll, idag.

-Du har inte brytt dig om mig sedan mamma dog, du vill inte ha mig till dotter och nu ska vi ha en "far o dotter" kväll??

-Ja, det ska vi.

-Nej!

-Jo! Säg inte i mot mig. Röt han o slog mig hårt på ena kinden.

-Hejdå! Sa jag och var på väg ut när han tog tag i min arm.

-Vad? Röt jag.

-Du ska vara hemma!
-Om Hampus är hemma.

-Nej, han är hos en kompis.

-Ja, då kan jag väl med få dra till en kompis?

-Idiot! Din mamma o jag fick ett underbart barn, Hampus, sen fick vi dig, ett missfoster. Om du inte funnit skulle allt vara myckett bättre, din mamma skulle säkert leva också, fattar du? Du har förstört allt. Snälla, jag ber dig kom ALRIG hem igen.


Då fick jag nog. Jag kände hur tårarna steg i ögonen, och rullade sakta ner för mina kinder.

Jag drog mig snabbt där ifrån jag sket i både väska o jacka, det va ju inte så kallt ute. Jag märkte att jag inte hade mitt busskort med mig, det låg i jackfickan. FML. Jag tänker inte gå tillbaka, jag får väl gå då.

Det tog ca 35 minuter att gå till Emil.

Jag knackade på och Emil öppnade.


-Hej! Sa han o kramade mig.

-Hej! Sa jag o försökte le.

Vi gick in tll vardagsrummet där Kevin o Joline satt o valde film.


-Heej! Joline kom framm o gav mig en kram.

-Hej! Sa jag o besvarade kramen.


-Hej. Sa Kevin och kramade mig.

-Hej. Sa jag o besvarade hans kram också.

-Vad har hänt? Sa han, o rörde försiktigt på kinden.

-Inget. Sa jag snabbt och vände ner blicken.

-Kom. Sa han och drog ner mig i sitt knä. När han själv satt sig ner.

-Vad har hänt? Sa han o kollade mig djupt i ögonen.

-Pappa. Vilken film ska vi se??

-Va? Sa han.

-Vilken film ska vi se? Sa jag igen, för att byta samtals ämne.

-Nej! Är det din pappa.

-Mm.. Sa jag tyst och kollade ner i backen.


-Gumman! SKek Joline o kramade mig länge där jag satt hos Kevin.

-Herregud. Sa Emil och kramade mig.

-Jag vill inte prata om det, kan vi ta det i morgon? Sa jag.

-Okeej. Sa dom andra bara.

Vi satte på 17 again. En komedi, bara för jag vägrade sen en skräck.

Jag satt hos Kevin hela filmen.


-Emil! Jag vill prata med dig i köket. NU! Sa Joline.

-Okeej ? Sa Emil sedan gick dom ut i köket.


Jag tittade på Kevin som tittade på mig. Han böjde sig sakta framåt, och våra läppar möttes, i en underbar kyss.


-Jag gillar dig värklingen Sofi. Sa han och tittade på mig.

-Jag gillar dig med. Sa jag o rodnade.

Han kysste mig igen och jag kände återigen fjärilarna i magen, och fyfveryrierna(?) i kroppen.

Jag av slutade kyssen, ganska snabbt. Och tittade på honom.

-Du är vacker. Sa han.

-Hihi, tack. Sa jag o rodnade igen.

Emil och Joline kom in igen.


-Haha, jag visste det! Sa Joline.

Va? Sa jag.

-Ni är käääära!

Ingen sa någe.


-Tror ni inte att vi såg er eller? Sa Emil.

-Pinsamt. Sa jag tyst.

-Nej! Gulligt. Sa Joline.

Kevin pussade mig på munnen innan vi satte på andra filmen.


Vi kollade på 5 filmer till klockan hade blivit 03:46.

Vi gick o la oss, jag somnade på engång och sov underbart.


Jag vaknade av att någon skakade om mig lite.


-Godmorgon! Sa Joline och log.

-Hej.. Sa jag trött.

-Haha, klockan är ett. Vi har tråkigt gå upp nu!

-Jag orkar inte!

-JO Hon tog tag i madrassen så jag rammlade ner på golvet, madrassen var ganska hög, så jag gav upp och gickk upp.


Där nere satt Emil o Kevin o spelade Xbox.



-Hej. Sa jag trött.

-Haha, hej! Sa båda.

-Kevin... kan vi typ prata...? Sa jag tyst och tittade ner i backen.

-Aa..

Vi gick upp o satte oss på madrasserna som låg på golvet.


-Hm...hm... Asså.. Typ vart står vi....? Sa jag tyst.

-Jag gillar dig, mycket. O i mina drömmar är det du och jag. Sa han.

-Alvarligt? Sa jag o log.

-Ja.

-Hihi.

Han kysste mig länge.

-Jag älskar dig. Sa han.

-Jag älskar dig med. Sa jag.

-Så vi är tillsammans? Sa jag försiktigt.

-Ja. Sa han o kysste mig igen.


Vi gick ner till Joline o Emil, som satt o spelade Xbox.


------------------------------------



Såå, ganska kort o tråkigt, men nu är dom tillsammans.

Vill ni ha mer drama? spänning? vänskap? vad vill ni sak hända??

Vi har några ideér men ni får gärna säga till om ni vill att någe ska hända eller så



LOVE LOVE


Linn&Tess :)



Btw: Förra kapitlet ska ni taccka Tess för, för det var ho som skrev det, dom andra har jag, eller vi tillsammans skrivit :)



Vi är glada för alla komentarer vi får :))<3


Presentation

Heej. Vi är två glada tjejer som älskar handboll, och varandra så klart (vänner).
Här kommer vi skriva lite olika noveller.

Läs, sprid och komentera. :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards